6 augusti,

det jag hatar med sommare, är min dygnsrytm, jag kan inte sova när jag ska och då blir det att jag går o lägger mig vid sex på morgonen ist.. sen behöver jag en sömn på ungefär 5 timmar frammåt.. kan bli ännu mer.. jaa då lir klockan plötsligt runt lunch .. den tiden på dygnet då folk är som mest aktiva! ..
 
som inatt.. släckte lampan vid halv fyra.. jaa sen har ju min älskade katt fått för vana att börja leka när jag släcker lampan., och helst spela fotboll med "plingbollen" .. så då ligger man o små muttrar över det .. vid typ fem tiden ger hon upp och kommer o lägger sig vid ens fötter... okeej .. det är ju mysigt.. men sen ksa man försöka hitta en position att sova i oxå . utan att sparka ner katten ... för tror mig det är inte alls populärt!!!! ...
jaa o då ter man har legat o vänt sig fram o tillbaks somnar man .. då är väl klockan halv sex... vid sex åker grannen hemifrån....
då börjar det med prasslande av nycklar. och han har inte lärt sig detta med att stänga dörren som vettigt folk. utan med all kraft han kan få tag i SLÄNGA igen dörren .jaa ... ingen hänsyn.. det är för mesar! ..
då vaknar man till då oxå ... reser sig upp i smått panikvakning..
när man fått förståndet till sig o kommit på att det inte var ett tredje världskrig utan det var bara grannen som troligen skulle åka till jobbet. så lägger man sig mot kudden igen .. och försöker somna om .. jo visst .. måste finna positionen, tänka på katten och sen somna in igen  och då är väl klockan runt halv sju - sju .... klockan nio kommer första SMSet .. det slår aldrig fel.. " är du vaken" ... NEJ låt mig få sova.. somnar om .. tioommer nästa ... " är du vaken" .... NEJ ...... elva kommer mammas sms " vad har du gjort idag" .. HAHAHA .. för att inte skrämma iväg henne försöker jag få fram ett liteet fint sms, jag har städat och lite sånt .. HAHA ...
sen somna man om till typ halv två.. då står solen lagom högt på himmeln för att trängasig in genom persienen( stavning) och träffa mina ögon .. och då är det hopplöst!! .. jo hopplöst!!...

meni morse då jävlar....
vem försöker att hammra upp något på en betong vägg?? .. och fungerar det e första gången ja då fortsätter man att försöka... sedan ÅTTA i morse höll dom på .. GAHHHH!!! .. .
både med borr o hammare... hauu mmm ...
när jag väl tog mig upp vid typ halv ett  för det varu omöjligt att försöka somna om, så slutade dom lagom med försöken ...


nej smått sur, smått irriterad smått allting!! ...

GE MIG HÖST!! ..
GE MIG TILLBAKS MIN DYGNS RYTM!!! ..

Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0